RACEROOM SZABÁLYZAT
1. Általános Rendelkezések
1.1 E szabályzat alapja a Perfectsim szabályzat. Minden ott leírt szabályozás érvényes és betartandó e szabályzat használóinak.
1.2 E szabályzat a Perfectsim League (továbbiakban PSL) által a Raceroom programmal szervezett versenyein, futamain, bajnokságain részt vevők szabályzata. Ennek megfelelően az e szabályzatban leírtak minden olyan versenyzőre vonatkoznak, akik bármelyik PSL által, a Raceroomban szervezett versenyen részt vesznek.
1.3 Szabályzat hatálya:
E szabályzat 2018. május 1-től lép érvénybe és visszavonásig érvényben marad.
A PerFectSim League szervezői fenntartják maguknak a jogot e szabályzat hatályon kívül helyezésére, illetve módosítására bármikor, amikor ezt szükségesnek ítélik. A szabályzat változásáról csak ezen az oldalon tájékozódhatnak a PSL tagok, változás esetén a szervezők vállalják, hogy az egyéb közösségi területeken (pl. facebook) felhívják erre a figyelmet.
E szabályzat egy adott bajnokság közben csak és kizárólag nagyon indokolt esetben, a bajnokságban részt vevő versenyzők egyetértésével változtatható.
1.4 A PSL által a Raceroom-ban szervezett szabadedzéseken, kvalifikációkon, versenyeken, futamokon és bajnokságokon való részvétel alapvető feltétele a Raceroom program jogtiszta megléte. Ennek megfelelően a résztvevők vállalják, hogy a szükséges programot, tartalmakat jogtisztán szerzik be és használják.
1.5 A Perfectsim szabályzatban és e szabályzatban nem érintett kérdésköröket az aktuális versenykiírás tartalmazza.
2. Versenyek lebonyolítása
2.1 PSL által a Raceroom-ban szervezett, a saját üzemeltetésű szerveren elérhető és használható események a következők lehetnek:
Szabadedzés | Ingyenes | |
FUN-futam | Ingyenes | |
Bajnokság futama | PSL Licenc-hez kötött |
2.2 Bajnokságaink futamaira érvényes minimum, maximum létszám:
Minimum versenyzői létszám: 16
Maximum versenyzői létszám: 28
Ez azt jelenti, hogy amennyiben a biztos futamrésztvevők száma (egy adott futamra értendően) nem haladja meg a “Maximum versenyzői létszám”-ot, akkor minden versenyző egyszerre, egy szerveren indul a kvalifikáción és a versenyen. Ellenkező esetben több szervert indítunk és a meglévő hotlap időeredmények alapján a versenyzők az A, B, C, stb. szerverekre kerülnek besorolásra.
2.3 A szerverekre (A, B, C, stb.) való besorolás menete:
A hotlap eredmények alapján a “Minimum versenyzői létszám”-nak megfelelő számú versenyző indul az ‘A’ szerveren. A többiek a ‘B’ szerveren versenyeznek.
Ha a biztos futamrésztvevők száma a “Minimum versenyzői létszám” kétszeresét meghaladja, az ‘A’ és ‘B’ szerver létszámát is növelni kell úgy, hogy az ‘A’ szerveren vagy ugyanannyi, vagy eggyel több versenyző legyen, mint a ‘B’ szerveren.
Ha a biztos futamrésztvevők száma a “Maximum versenyzői létszám” kétszeresét is meghaladja, tehát mind az ‘A’, mind a ‘B’ szerverre több versenyző jutna a szétosztás után is, mint a “Maximum versenyzői létszám”, ‘C’ szervert kell bevezetni úgy, hogy a versenyzőket egyenlő arányban kell elhelyezni szervereken, illetve az ‘A’ szerveren lehet egy versenyzővel több, mint a ‘B’ vagy ‘C’ szerveren vagy az ‘A’ és ‘B’ szerveren egyenlően, de eggyel több a ‘C’ szerverre kerülőknél.
További (D, E, stb.) szerverek nyitása – amennyiben szükséges – fenti módszer alapján történik.
2.4 Bajnokság versenyein való indulási jog (továbbiakban indulási jog):
A többség érdekében minden olyan versenyző, aki az adott bajnokság adott versenyén részt vesz, köteles megfelelően felkészülni. Ez azt jelenti, hogy a hotlapon mért idővel rendelkeznie, valamint a legjobb köridejének a 107%-os szabálynak meg kell felelni.
Hotlap időt a bajnoki futam kezdetéig, azaz a bajnoki futam kvalifikációjának kezdetéig lehet teljesíteni.
107%-os szabály:
A bajnokság aktuális futamán indulni kívánó versenyzőnek rendelkeznie kell a hotlapon köridővel, mely nem lehet nagyobb a hotlap legjobb idejének 107%-ánál.
Pl: Az 1:30.000 -s legjobb hotlap idő esetén az indulási jog megszerzéséhez a legjobb köridőnek 1:36.300-nak, vagy ennél jobbnak kell lennie.
Az a versenyző, akinek nincs mért ideje az aktuális hotlapon, vagy a legjobb ideje a 107%-os szabálynak nem megfelelő, nem indulhat az aktuális futamon. Ha mégis elindulna, a büntetési tételeknél meghatározott szankciót kapja.
2.5 A versenyeken elért eredmények a következő típusúak lehetnek:
- Pontszám (az adott versenykiírás ponttáblázata alapján)
- DNF (Did Not Finish – részt vett, de nem fejezte be)
- DQ (DisQualified – részt vett, de kizárásra került)
- DNP (Did Not Participate – nem vett részt)
2.6 Pontot, pontokat az a versenyző kaphat, aki az adott verseny legalább 75%-át teljesítette.
3. Büntetési alaptételek, használatuk
3.1 A büntetés nagyságrendjét a BT határozza meg.
3.2 A büntetés lehet:
- a program által a szerver beállításoknak megfelelően kiadott
- időalapú (a versenyidőhöz utólag hozzáadandó)
- pontalapú (pontlevonás az adott verseny, vagy versenyek, súlyosabb esetben a meglévő összpontszám kárára)
- Figyelmeztetés (önmagában alkalmazva, akár több darab kiosztásával egyszerre, illetve a “Versenyzőtársakkal szemben, azok hátrányára elkövetett szabálytalanságok”-nál leírtak alapján)
- boxutca áthajtás (a következő futamon – amin elindul – az első 5 körben kell letölteni)
Különleges esetek:
- Ha az utolsó verseny után kapna boxutca áthajtást a szabálytalankodó versenyző, az adott versenyre automatikusan az alap, azaz kiinduló büntetési tételt kell alkalmazni
- Ha az időalapú büntetéssel sújtott versenyző DNF vagy DSQ miatt nem fejezte be a versenyt, illetve ha az időbüntetés semmilyen hatással nincs az elért pontszáma szempontjából, pontlevonásos büntetést kell alkalmazni
- Ha a halmozott (Figyelmeztetések által kapott) időbüntetés semmilyen hatással nincs az elért pontszáma szempontjából, pontlevonásos büntetést kell alkalmazni
3.3 A BT és a végső döntnökök az itt leírt büntetési tételek nagyságrendjétől eltérhetnek, de törekedniük kell egy adott bajnokságon belül a büntetési mértékek igazságos kiosztására. A büntetésnek mindig arányban kell lennie a szabálytalanság mértékével.
3.4 A BT döntések a kihirdetésük idején lépnek érvényre.
3.6 Az érvényre jutott döntést, határozatot a versenyzőknek el kell fogadniuk és vállalniuk kell az abban írtakat.
3.7 Alap, azaz kiinduló büntetési tétel (továbbiakban “bünX”):
bünX | versenykiírás szerint |
3.8 Büntetési tételek:
A pályával kapcsolatos szabálytalanságok:
Többszöri vágás | bünX fele | |
Rendszeres vágás | bünX 3/4-ede | |
Folyamatos vágás (verseny 50%-ában) | kizárás a versenyből | |
Gyorshajtás a boxutcában | a szerver beállítások szerint | |
Boxutca áthajtásos büntetés kihagyása | a szerver beállítások szerint | |
Boxutca áthajtásos büntetés kihagyása (BT vagy végső döntnökök által kiszabott, vagy Figyelmeztetések halmozódása esetén) |
kizárás a versenyből | |
107%-os szabály be nem tartása | adott futam versenyéről, versenyeiről (ha több van) való kizárás és boxutca áthajtás | |
Boxutcából való kihajtáskor a fehér vonal átlépése | bünX negyede | |
Boxutca sebességhatár átlépése | a szerver beállítások szerint | |
Rajtkiugrás | a szerver beállítások szerint |
Versenyzőtársakkal szemben, azok hátrányára elkövetett szabálytalanságok:
Minden olyan versenyhelyzet, melyet a BT vagy a végső döntnökök szabálytalannak ítélnek, a kiszabott büntetési tételen felül, automatikusan figyelmeztetéssel is jár. Minden ilyen esetben a döntéshozóknak a figyelmeztetést is ki kell osztani a versenyző számára.
A Figyelmeztetések halmozódnak és egyre komolyabb plusz büntetési tételekkel járnak a vétséget elkövető versenyző számára. A lenti “Figyelmeztetések sorozata” táblázat értelmében a legutolsó Figyelmeztetés begyűjtése után az adott versenyző kizárásra kerül az adott bajnokságból, valamint az összes addig megszerzett pontja is elvész.
A Figyelmeztetés halmozódás célja a versenytársakra való odafigyelés megkövetelése.
Kilökés (hátulról a pályán kívülre) |
bünX | |
Leszorítás a pályáról | bünX fele | |
Lökés (kisebb hátrány elszenvedése és pályán maradás esetén) |
bünX negyede | |
Pályán kívülről visszajövetel közbeni lökés | bünX | |
Tömegkarambol okozása (min. 3 autó a vétkesen kívül) |
bünX kétszerese | |
Rajtbaleset okozása | bünX kétszerese | |
Súlyos rajtbaleset okozása (min. 3 autó a vétkesen kívül) |
kizárás a versenyből |
Rajtbaleset értelmezése:
A rajt és az azt követő kanyar, vagy kanyarkombináció folyamán előforduló baleset, amely egy vagy több vétlen autót érint. 3 vétlen autó esetén már súlyos a rajtbeleset. Súlyos rajtbaleset esetén minimum 2 (maximum az érintett versenyzők számával megegyező darabszámú) Figyelmeztetést kell kiosztani a hibás versenyzőnek a büntetési tételen felül.
Enyhítő körülmény:
Amennyiben a szabálytalanságot elkövető versenyző vissza engedi maga elé a szabálytalanságában hátrányosan érintett versenyzőt, a büntetés mértéknek 1/3-át el kell engedni.
Figyelmeztetések sorozata:
1. Figyelmeztetés | nincs plusz büntetés | |
2. Figyelmeztetés | nincs plusz büntetés | |
3. Figyelmeztetés | 3 mp. | |
4. Figyelmeztetés | 5 mp. | |
5. Figyelmeztetés | 10 mp. | |
6. Figyelmeztetés | 20 mp. | |
7. Figyelmeztetés | boxutca áthajtás | |
8. Figyelmeztetés | kizárás a versenyből | |
9. Figyelmeztetés | kizárás a teljes futamnapból (több versenynél mindegyikből) |
|
10. Figyelmeztetés | összpontszám felezése | |
11. Figyelmeztetés | kizárás a bajnokságból, összpontszám nullázása |