Kezdőlap › Fórumok › RaceRoom › RR – Bajnokságok › RR-XBOW-2020 › RR-XBOW-2020 ÓVÁS
- This topic has 6 hozzászólás, 4 résztvevő, and was last updated 11 months telt el by
Bírói Testület.
-
SzerzőBejegyzés
-
2020-01-12-11:45 #7220
Will
Adminisztrátor2020-03-15-19:14 #7364Szalai Tibor
FelhasználóSzeretném óvni László Ferencet és Bán Viktort az R3 L1-ben történő szélesítésért.
2020-03-16-17:35 #7365murimoka
FelhasználóBán Viktort szeretném megóvni a folyamatos vágásokért!
2020-03-16-17:40 #7366László Ferenc
FelhasználóÓvott: Bán Viktor
Helyszín: RedBull Ring
Race 1,2,3
Leírás:Kanyar kiszélesítés ezzel előnyt szerezve!2020-03-22-13:16 #7371Bírói Testület
FelhasználóBírói Testület döntései az XBOW bajnokság RedbullRing futamaira:
László Ferenc és muri óvása a megadott időn kívül érkezett, ezt a BT nem veheti figyelembe.
Szalai Tibor óvására a következő döntést hozta a BT:
Bán Viktor esetében:
3. verseny 1. kanyarjában a kanyar megkezdése előtt már fehér vonalon kívülre helyezkedik, innen kezdi meg a kanyart és a kanyar kijáraton bőven a fehér vonalon kívülre érkezik. Közben kb. 3 autót előz meg jogosulatlanul, majd a vonalon kívülről, jobb kigyorítással is jogosulatlan előnyhöz jut versenytársaival szemben.
Büntetési tételt alább, a folyamatos fehér vonalas átlépés következményeként ismertetjük.László Ferenc esetében:
3. verseny 1. kanyarjának kijáratán alaposan elhagyja a pálya határát, de a BT nem oszt ki büntetést az alábbiak miatt:
A kanyar kijáraton egyértelműen látszik László Ferenc azon szándéka, hogy a pályán belül előzze a hozzá képest lassabban kigyorsító Szabó Ferencet, de utóbbi versenyző folyamatosan jön az óvott felé, aki a balesetveszély elkerülése miatt húzódik szélesebbre. A szélesre húzódás nagyobbra sikerül, mint a helyzet indokolná, de a szándék egyértelmű.
László Ferenc nem nyer pozíciót a manőverrel, de a BT felhívja a figyelmét az ilyen esetben tanúsítandó versenyzői magatartásra, a forgalmi akadály miatti balesethelyzetet vagy a pályán kívül kerülést gázelvétellel kell szabályosan végrehajtani.Bán Viktor mindhárom versenyét a folyamatos fehér vonalon kívül azutózás miatt vizsgálta a BT (miután a közösség megbeszélte a facebook csoportunkban).
A következő döntést hozta ez ügyben a BT:
A vizsgálatok azt igazolták, hogy mindhárom futamon, minden körben min. 3 alkalommal a fehér vonalat a kanyar megkezdése előtt szándékosan átlépte Bán Viktor és onnan kezdte meg a kanyarodást. Elég sok esetben a kanyar kijáraton is fehér vonalon kívülre érkezett (ezen esetek pluszban számolandók a fenti körönkénti 3-as számhoz).
Egyértelmű, hogy jogosulatlan előny szerzése és egyértelmű a szándékosság is.A szabályzataink szerint a folyamatos vágás büntetési tétele a versenyből való kizárás, de a BT enyhítő körülménynek vette figyelembe azt a tényt, mely szerint a játék beépített szabályai nem nyújtanak egyértelmű iránymutatást a fehér vonal átlépése szempontjából, még ha a Perfectsim szabályzat egyértelműen is fogalmaz a fehér vonalat illetően.
Bán Viktor büntetése a fentieket figyelembe véve:
1. verseny: 1,5 x BünX (azaz 30 mp. a versenyidejéhez)
2. verseny: 1,5 x BünX (azaz 30 mp. a versenyidejéhez)
3. verseny: 1,5 x BünX (azaz 30 mp. a versenyidejéhez)2020-03-29-11:31 #7380László Ferenc
FelhasználóÓvott: Paár Vilmos
Helyszín: Brands Hatch Indy
Race 3 Lap 1. 3. kanyar
Leírás:Meglökött keresztbe álltam és buktam az egész versenyt!-
A hozzászólás módosításra került: 11 months telt el-
László Ferenc.
-
A hozzászólás módosításra került: 11 months telt el-
László Ferenc.
-
A hozzászólás módosításra került: 11 months telt el-
Will.
2020-04-01-17:13 #7385Bírói Testület
FelhasználóBírói Testület döntései
XBOW bajnokság – Brands Hatch futamaira:László Ferenc óvására a következő döntést hozta a BT:
Az óvott helyzetet a BT három szakaszra bontotta:
1. Paár Vilmos a kanyar megkezdésekor a kanyarban lassuló autók halmazát látva a normál versenyhez képest lassabb tempóban a kínálkozó helyen (ív belső oldalára húzódva) próbálja kerülni a tömeget.
2. Paár Vilmos a többiekhez viszonyított nagy tempója miatt bár ív belső oldalon maradva, oldalról hozzáér László Ferenc autójához, amitől az oldalra csúszik
3. László Ferenc autója a mellette jobbra helyezkedő Szabó Ferenc autóján kap ütést és ez vezet oda, hogy megpördül az autójaA BT úgy látja, hogy az adott szituációban nem Paár Vilmossal való összeérés, hanem a szerencsétlen versenyhelyzet az, amely miatt megpördül. Az összeérés László Ferenc autójának oldalát éri. Ez egyrészt Paár Vilmos előzési szándékának megfelelő gyorsabb tempó miatt, másrészt László Ferenc autójának kikerülő (előtte lassuló autó miatt Paár Vilmos autója felé irányuló) mozgása miatt következik be.
Fentiek miatt a BT úgy látja, hogy sajnos egy szerencsétlen versenyhelyzet áldozata lett László Ferenc, de Paár Vilmos egy hajszállal enyhébb tempó választással elkerülhette volna az összeérést, így az alábbi döntést hozza:
Paár Vilmos 5 mp. időbüntetést kap, melyet az adott futam időeredményéhez kell hozzáadni.
-
A hozzászólás módosításra került: 11 months telt el-
Bírói Testület.
-
A hozzászólás módosításra került: 11 months telt el-
-
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.