RR-WTCR-2019 ÓVÁS

Kezdőlap Fórumok RaceRoom RR – Bajnokságok RR-WTCR-2019 RR-WTCR-2019 ÓVÁS

8 bejegyzés megtekintése - 1-8 / 8
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #7029
    WillWill
    Adminisztrátor
    #7118
    DankaiG
    Felhasználó

    Sziasztok.
    Óvást szeretnék beadni.

    Óvás Formája:verseny közben kilökés
    Név: Dankai Gábor
    Óvott: Szabó Ferenc
    Helyszín:MOTORSPORT ARENA OSCHERSLEBEN.
    Leírás: 1.futam 3.kanyar.bal kanyarba érkezvén a belső iven voltam mikor Ferenc behuzta elém az autot, itt még az ütközést tudtam hárítani, full fékkel, a Ferenc autoja hátulját suroltam amitől nagyon kis mértékben megcsúszott, de azt lehetett korrigálni. Majd kanyarból kijövetelkor a bal szélén voltam kigyorsításnál, jobbról Szabó Ferencet igyekeztem elhagyni, közben középre húzódva lassan. Az autóm gyorsabb volt igy simán meg tudtam volna előzni. Ő a jobb oldalról egyszerűen balra nekiment az auto oldalamnak amitől az auto kikerült a pályáról. Semmi nem indokolta ezt a manőverét hiszen a bal kanyar bevétele után neki a pálya jobb oldala a következő bal kanyar miatt pont ideális lett volna. Vagy figyrlmetlen volt vagy nem tudom, de tény hogy egyszerűen az autoja nekem vágódott miután már rég stabilan egyenesen mentünk.

    • A hozzászólás módosításra került: 2 months telt el-DankaiG.
    • A hozzászólás módosításra került: 2 months telt el-DankaiG.
    #7121
    HoboHobo
    Felhasználó

    Név: Kovács Hobo Péter
    Óvott: Paár Vilmos
    Helyszín: Motorsport Arena Oschersleben

    Leírás:
    2. futam, 13. kör
    Harmadik szektor elején a jobbos féktávon Vilmos hátulról meglökött, a bukótérbe kerültem, 4 helyet buktam.

    #7123
    Bírói TestületBírói Testület
    Felhasználó

    BT döntései a WTCR 2019 – Oschersleben futamra:

    1. A BT vizsgálta Szabó Ferenc 3. futamát, mely alapján az érintettel egyeztetett a jövővel kapcsolatosan. Higgadt megbeszélés valamint Ferenc belátása után a következő döntés született:
    – A következő futamhétvége (Road America) az utolsó rajthelyről köteles indulni, azaz nem futhat mért kört a kvalifikáción
    – 3 db. Figyelmeztetést kap a 3. futamra

    2. Dankai Gábor óvása jogos
    Szabó Ferenc büntetése ezért az esetért:
    +5 mp. a futamidőhöz és 1 db. figyelmeztetés

    3. Kovács Hobo Péter óvása jogos
    Paár Vilmos büntetése ezért az esetért:
    +5 mp. a futamidőhöz és 1 db. figyelmeztetés

    #7142
    Hajas Gábor
    Felhasználó

    Név: Hajas Gábor
    Óvott: Szabó Ferenc
    Helyszín: Anderstorp GP

    Leírás:
    3. futam, 12. kör
    Az 1. és 2. kanyar között utolértem a pályára visszatérő Szabó Ferencet, aki a visszatérést követően többször is irányt váltva hol a pálya jobb széle, hol a bal széle felé tartott az autójával.
    Amikor mögé értem, először balra, majd jobbra húzódott. Ezért úgy döntöttem, balról próbálok előzni, a szabadon hagyott külső ívet választva. Ahogy mellé értem, ismételten balra húzódott, majd a fékezési pontnál oldal irányba leszorított a fűre.
    5 pozíciót vesztettem.

    #7146
    Bírói TestületBírói Testület
    Felhasználó

    BT döntései a WTCR 2019 – Anderstorp futamra:

    Hajas Gábor óvása jogos
    A BT figyelembe vette enyhítő körülményként, hogy Szabó Ferenc az incidens után kb. fél körrel egyértelműen maga elé engedte Gábort.
    Büntetés:
    Szabó Ferencnek az időbüntetés helyett Figyelmeztetést ad a BT, mert az időbüntetés nem lenne semmilyen hatással a 3 futamos helyezése után járó pontszámára. A versenyzőtárs elleni hiba a szabályzatunk szerint mindenképpen egy plusz Figyelmeztetést is ér, így a BT által megszabott büntetés:
    2 db Figyelmeztetés

    #7164
    Hajas Gábor
    Felhasználó

    Név: Hajas Gábor
    Óvott: Szabó Ferenc
    Helyszín: Imola GP

    Leírás:
    Az 1. futam során a 8. körtől több alkalommal pályaelhagyással szerzett előnyt.

    #7165
    Bírói TestületBírói Testület
    Felhasználó

    BT döntés az IMOLA-i futamra:

    Hajas Gábor óvásában említett vágás valóban megtörtént, egymás után két körben is, amellyel Szabó Ferenc darabonként kb. 0,3 mp. előnyt szerzett jogosulatlanul. Az első eset előtt Gábor már kb. 1 mp hátrányban volt, a hátránya kb. annyival nőtt, mint amennyit Ferenc a vágással szerzett. Következésképp kb. egy tempóban autóztak.

    A BT megvizsgálta Szabó Ferenc összes többi körét, illetve a másik kettő versenyét is és úgy látta, hogy csupán ebben a két esetben szerzett előnyt a pályán kívül. Ugyanakkor sok más versenyzőnél is előfordultak kisebb vágások, sőt az adott helyszínen még vágással összekötött előzés is.

    A BT úgy ítéli meg, hogy az autótípus és a pálya sajátosságai miatt ez a két eset (mivel veszélyeztetés és pozíciószerzés nem történt) még belefér a rendes versenyzésbe, de ennél több már nem, illetve mindenkor irányadók a szabályzatban foglaltak.

    A BT így nem ró ki büntetést Szabó Ferencre az említett esetek kivételével tanúsított fair versenyzése okán, ugyanakkor a következő ilyen esetben a mostani eset miatt is szigorúbb döntést fog hozni.

8 bejegyzés megtekintése - 1-8 / 8
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.