PGB17 – Társalgó

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 18
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #2190
    adminadmin
    Felhasználó
    #2206
    WillWill
    Adminisztrátor

    Üdvözlet itt mindenkinek!

    A pontozási rendszerünk jól muzsikált eddig, de úgy gondolom a már 2016-ban tapasztalt nagyobb létszám és az emiatt sokkal több A-B futamra osztás megkívánja, hogy egy picit belenyúljunk. Ötletem is van, méghozzá a következő:
    – Maradjon meg a LEGJOBB 3 KÖRIDŐ-ért járó 3-2-1 pont
    – A pontozás függjön az adott versenyben résztvevők létszámától. Főfutamon duplán, mellékfutamon szimplán. Az alábbi háromféle példa megmutatja mire gondolok:

    8 fő esetén
    Hely Főfutam (pont) Mellékfutam (pont)
    1 16 8
    2 14 7
    3 12 6
    4 10 5
    5 8 4
    6 6 3
    7 4 2
    8 2 1
    10 fő esetén
    Hely Főfutam (pont) Mellékfutam (pont)
    1 20 10
    2 18 9
    3 16 8
    4 14 7
    5 12 6
    6 10 5
    7 8 4
    8 6 3
    9 4 2
    10 2 1
    12 fő esetén
    Hely Főfutam (pont) Mellékfutam (pont)
    1 24 12
    2 22 11
    3 20 10
    4 18 9
    5 16 8
    6 14 7
    7 12 6
    8 10 5
    9 8 4
    10 6 3
    11 4 2
    12 2 1

    Így több szempontból is igazságosak leszünk:
    – Mindenki, aki ott lesz a helyszínen, kap pontot
    – A dobogósok között mindig aprók a különbségek a valóságban, így a pontozásban is ez látszik
    – Az esetleges ‘A’ döntőbe kerülés sokkal inkább megéri, a tavalyinál nem volt arányos az, hogy a mellékfutam győzelméért annyi pontot lehetett szerezni, mint a főfutam 4. helyéért

     

    Mi a véleményetek?

    #2211
    Névtelen

    Tetszik az ötlet 🙂

    #2279

    Sziasztok!

    Szerintem korrekt lett az új szabályzat, így tényleg izgalmasabb és igazságosabbak lesznek a futamok.

    Vitya felkötheti a gatyát idén, irány az 1. hely! 🙂

    #2322

    Én még annyi javaslattal élnék, hogy ahol nincs lehetőség súlyozásra, ott vezessünk be idő “büntetést” az időmérőre a könnyebb versenyzőknek.

    Úgy képzelem el, hogy minden kg után 0,01 mp-et hozzá adunk a időmérős köréhez a könnyebb versenyzőnek, tehát egy példa:

    86 kg a felső határ.
    60 kg-os versenyzőnek 26 kg kellene feltennie magára, ez átszámolva 0,26 mp plusz időt jelent a leggyorsabb időmérős körhöz.

    Tehát ha az előző példában említett 60 kg-os versenyző 0:20,000 mp időt fut az időmérőn, akkor annak a “büntetéssel” együtt számolt valós ideje 0:20,260 mp lesz.

    Futamra nincs értelme a büntetést alkalmazni, mert az nagyon megbonyolítaná a végeredmény kiszámolását, de szerintem az már bőven jó lenne, ha valaki az időmérőn nem a súlya miatt szerezné meg mondjuk az első helyet.

    #2326
    WillWill
    Adminisztrátor

    Az ötlet jó, bár nem egyszerű kivitelezni. Ebben az esetben minden helyszínen mérni kelleme a versenyzőket “menetfelszerelésben”, illetve nem mindegy, hogy egy 40 mp-es pályán adunk hozzá a köridőhöz 2 tizedet vagy egy 25 mp-esen. Plusz az sem mindegy, hogy mennyire csúszós a pálya, vizes-e, illetve a gokartoktól is függ az egységnyi súlyhoz tartozó időveszteség. Ha ezt figyelembe vesszük, akkor már bonyolult lenne számolni.
    Ugyanakkor, ha ilyenben gondolkodnánk, miért zárjuk ki pl. a 100 kg felettieket az igazságosságból. Tehát ha így szabályozunk, akkor csak az lenne az igazságos, ha súlyosabb kollégákat sem hagyjuk ki a szórásból és mindig azt vesszük alapul, aki a legnehezebb, mindenki más büntetőidőt kapna.

    Az ötleted jó, de ki garantálja, hogy a kg-onkénti 0,01 mp igazságos lenne? Ugyanakkor a súlykülönbségeken el lehet gondolkodni, miként tehetjük azokon a helyszíneken is igazságossá a versenyeket, ahol nincs súlyozásra lehetőség (és ugye a pályák többsége ilyen). 😉

    #2329

    Itt nem a pálya adottságai miatt kerül “büntetés” egy adott versenyzőre, hanem azért, mert könnyebb mint a többiek, és a komoly gokart versenyeken is súlyhatárok vannak.

    Tehát azt a részét nem értem, hogy a pálya hossza, vagy az éppen csúszós, nedves stb viszonyokat miért hoztad fel.

    Én részemről akár az is támogatott lenne, hogy az éppen legnehezebb versenyzőhöz mérten szabjuk ki az idő büntetéseket a könnyebb versenyzőkre.

    A 0,01 mp pedig ha utána számolsz, teljesen reális különbség 1 kg-ra lebontva.

    Pl egy 60 kg-os versenyző egy 100 kg-os versenyzővel szemben már 0,400 mp büntetést kapna, ami viszont jelentős közel azonos gokartoknál! Itt jönne ki valóban az, hogy aki 60 kg mennyivel gyorsabb mondjuk vagy nem gyorsabb mint a 100 kg-os versenyző.

    Én mindenképpen szeretném ha bevezetésre kerülne a könnyebb versenyzők valamilyen módon történő “nehezítése”, mert jelen pillanatban akik 86 kg felett vannak nagyon nagy hátrányt szenvednek. (Hozzáteszem én sem vagyok könnyű, de ha 60 kg lennék akkor is támogatnám a dolgot)

    #2330
    WillWill
    Adminisztrátor

    Ahogy kérted, a facebookon megosztottam az ötleted. Aki hozzászólt, mindenki ellene volt, úgyhogy ezt így nem tudjuk bevezetni.

    A pálya hossza amúgy nagyon is mérvadó, gondolj bele, hogy ha egy 25 mp-es köridővel rendelkező pályán, csak a súlykülönbség miatt 0,2 mp előnyt tud kiautózni az, aki 20 kg-al könnyebb, akkor egy olyan hosszú pályán, amin 40 mp. alatt érünk körbe mennyi lesz a differencia.

    A nedves vagy csak csúszós pályákon meg épp az a tapasztalatunk, hogy a súly miatti különbség lecsökken, vagy eltűnik a kigyorsításokon tapasztalható csúszások (a könnyebb versenyzők jobban meg tudnak csúszni) miatt.

    De csak elméletileg írtam, mert ugye nem csinálunk időbüntit. Nekem is az a véleményem, mint a többieknek, és én azért vélekedek így, mert úgy gondolom nem lehetne igazságosan eldönteni, hogy mekkora legyen az időbünti mértéke. Komolyabb bajnokságokban persze van súlyhatár, 10 kg-onként vannak az egyes kategóriák, de ugye ott sokan vannak, mi ezt nem tudjuk megcsinálni.

    #2331

    Pedig úgy lenne fair a bajnokság, ha legalább az időmérőre kapnának súlyt, vagy plusz időt a könnyebbek…

    Ebben a formában nem egyenlő esélyekkel indulunk, ez így annyira nem korrekt. 🙁

    Szerintem az az 1 század kilogrammonként teljesen korrekt lenne, és hangsúlyozom csak az időmérőt befolyásolná, a futamon már “büntetés” nélkül futnának a könnyebbek is.

    Szerintem ezt az ötletet inkább támogatni kellene, mint egyből elvetni, ha valóban egyenlő esélyekkel akarnánk versenyezni!

    #2332
    WillWill
    Adminisztrátor

    Úgy érzem, hogy picit túl komolyra vetted ezt a bajnokság dolgot. Tudod jól, hogy ez a sorozat nem “a szerezzünk minél több pontot és nyerjük meg a bajnokságot” szellemében jött létre és működik, hanem az élmények kedvéért. Persze eközben egy bajnokságot csinálunk és el is várható mindenkitől, hogy odategye a tudása legjavát a fair versenyzés keretén belül, de inkább a havi találkozó, élménydús versenyzés a lényeg és hogy közben jól érezzük magunkat.
    Ha az időbüntit bevezetnénk, akkor egy olyan szabályt vezetnénk be, ami nem megalapozott, ez ellentéteket szülne és már nem is az élményről szólna.

    Amúgy meg épp neked sikerül Pinczést megelőznöd összetettben, tehát nem is lenne indokolt neki adni büntetőidőket. Vitya még szóba jöhet, de pl. közted és közte már nem akkora a súlykülönbség, hogy azzal nyernél bármit is. No és gondolj bele, hogy ha werszomjas kb. 105 kg-ját vennénk alapul, kapnál te is kb. 2 tizedet. Szerintem werszomjas egyből előrelépne a bajnoki esélyesek közé, mert nagyon jól megy. Tehát Pinczés (akit amúgy is megelőztél) helyzete nehezedne, de esélyes, hogy a nálad súlyosabbak meg eléd kerülnének (wadam, werszomjas, talán én is), plusz aracco-t is nehezebben győznéd le. Lásd be ez neked többet ártana, mint használna.

    Idén valószínűleg fogunk bővülni és ha úgy látszik, hogy mérvadóan emelkedik az állandó létszám, jövő évi bajnokságnál megint átgondoljuk a szabályainkat. Pl. lehetne majd súlyhatár szerint kettéosztani a társaságot, és külön versenyeket rendezni a különböző súlykategóriákban. Ez még a jövő zenéje, meglátjuk hogyan alakul.

    #2351

    Nem arról van szó, hogy túl komolyan veszi valaki a dolgot vagy sem, inkább arról, hogy egyenlő esélyekkel versenyezzünk.

    Számomra nem lenne gond, ha súlyt kapnék mert valaki éppen nálam 15 kg-val nehezebb, mert akkor a valós teljesítményünket tudnánk összemérni.

    Az élmény enélkül is meg van, ez egyértelmű, de én arra gondoltam, hogy közelebb hozhatnánk egymáshoz a versenyzőket.

    Na de részemről lezártam az ötletelést, majd személyesen megvitatjuk a gokartarénában a továbbiakat.

    #2451
    WillWill
    Adminisztrátor

    Jövő hétvégén indul a PGB-17 !

    2017.02.26 (vasárnap) – 11:00
    GokartAréna
    10:40-re célszerű odaérni. 😉

    #2469

    Hányan leszünk kb, lehet már tudni?

    #2470
    WillWill
    Adminisztrátor

    Te is jössz?

    Kellene már csinálnod egy facebook accountot, mert ott mindig csinálunk erre eseményt és aki jön, az kattint, hogy “ott leszek”. Ezt meg mindenki látja, aki a csoportban van.
    Amúgy nem kell semmilyen adatodat megadnod, regisztrálj egy meglévő mail címmel, bármilyen névvel, jelentkezz be a zárt csopotunkba, írj, hogy “én vagyok Iceman” és máris ott lesz minden infó. 😉

    Ugyanez igaz a Perfectsim Assetto Corsa facebook csoportra. 😉

    #2657
    WillWill
    Adminisztrátor

    Kikerült a Menübe a “GOKART” menüpont alá a “PGB17 – TABELLA”!
    Benne az aktuális tabella mellett az egyes versenyek eredmény-összefoglaló táblázatai és az eredménylapok letöltési helye is elérhetők. 😉

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 18
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.