F1 2009 – Sepang

Agresszív csaták kőkemény utójátékkal! 🙁

 

Malajziában került lebonyolításra a PerfecSim League által rendezett F1-es bajnokság második futama. A Sepang-i megmérettetésre 16 versenyző érkezett.

Az időmérő ismét roppant szoros végeredményt hozott. Az első 7 versenyző egy másodpercen belül futotta a leggyorsabb körét. A gyakorlások alapján sejthető volt hogy  két és három kiállásos taktikák közül valamelyik lesz a nyerő.

Screenshot_fc1_2009_williams_fw31_sepang_30-7-116-10-25-14

A 30 perces kvalifikáción a pole pozíciót Gyuluska szerezte meg, mellette Kornel Bana indulhatott. A második sorban az OMR Team sorakozott fel Lorant és aracco sorrendben. A harmadik sort a Rookie Team bérelte ki vagyis az előző futam győztese Jocky és Szantai Zoltán. A rajtot követően sajnos rengeteg elkerülhető baleset következett be. Az első féktávon aracco kilökésével kezdve az első pár körben rengeteg koccanás és megforgás adódott.

Screenshot_fc1_2009_williams_fw31_sepang_30-7-116-10-22-44

Az első pár kőr káosza után kezdett megnyugodni az mezőny és beállt a sor. Gyuluska magabiztosan vezetett, őt a fantasztikusan rajtoló Lorant követte.  Mögöttük látótávolságra egymástól haladva Somogyi Péter, Will, Jocky és Kornel Bana autózott.

Mivel Gyuluska három kiálláson volt  Lorant meg két kiálláson ezért a versenyben vezető pilóta előbb jött ki kerékcserére így Lorant átvette a vezetést. Miután mindenki abszolválta az első pitstop-ot így helyreállt a rend. Az idő múlásával kissé kezdett szétszakadni a mezőny. Ez alól a 3 -5. helyen haladok csoportja volt a kivétel. Somogyi Péter, Will és Kornél Bana nem akarták elengedni egymást. Folyamatosan látótávolságban autóztak.

Screenshot_fc1_2009_williams_fw31_sepang_30-7-116-13-9-21

Fél távnál Gyuluska teljesítette a második kerékcseréjét így visszaesett a fent említett trió mögé. Mivel ez a kis csapat minden tagja két kiállásos taktikán volt ezért a kopott gumikon nem tudtak olyan jó tempót menni mint a Legends csapat versenyzője. Gyuluska először Kornel Banát előzte meg majd megtámadta Will-t is. Az agresszív próbálkozásoknak sajnos meg lett a végeredménye. A 11-es kanyarban a Renault színekben pompázó pilóta hátulról megpöccintette Willt, így ő keresztbe csúszott pont Kornel Bana elé így ő adta a második tockost a Perfectsim-es versenyzőnek. Will az eset miatt jelentősen hátracsúszott.

Screenshot_fc1_2009_williams_fw31_sepang_30-7-116-13-17-4

A kakaskodásoknak köszönhetően Somogyi Péter magabiztos távolságot tudott kiépíteni az üldözőivel szemben. Az utolsó kerékcserék után egyértelművé vált, hogy a két kiállásos taktika volt a jobb megoldás. Lorant magabiztosan vezette a versenyt. A villámgyorsan versenyző Gyuluskának már csak a második hely volt a reális esély amelyet el is vett pár körrel a vége előtt Somogyi Pétertől. A szintén három kiállásos taktikán lévő Jockynak még sikerült levadászni Kornel Banát. Így ők haladtak a 4. és 5. helyen. A hatodik helyen Will menekült Szantai Zoltán elöl. Zoli nagyon begyújtotta a rakétákat mert őt aracco üldözte. Will és Zoli között nagy csata alakult ki és közben a versenyben vezető csapattársa is egyre jobban közeledett.

Screenshot_fc1_2009_williams_fw31_sepang_30-7-116-13-19-41

A 25. körben egy kis koccanás után Szantai Zoltánnak sikerült elmenni Will melett de ő a következő kör elején visszatámadt. A végeredmény egy nem túl sportszerű incidens lett mely után Willnek fel kellett adni a versenyt.

Screenshot_fc1_2009_williams_fw31_sepang_30-7-116-13-21-13

Innentől kezdve a 28. körben lévő befutóig már nem sok minden történt. Lorant a jó taktikának köszönhetően viszonylag simán behúzta a győzelmet Gyuluska és Somogyi Péter előtt.

Screenshot_fc1_2009_williams_fw31_sepang_30-7-116-16-45-40

Őket Jocky és Kornel Bana követte. A 6. helyért viszont komoly csata alakult ki Szantai Zoli és aracco között. Az utolsó féktávon már szinte egymás mellett volt a két autó de aracconak nem sikerült abszolválni az előzést. A befutónál a két versenyző közti különbség mindössze 0,133 másodperc volt.

Screenshot_fc1_2009_williams_fw31_sepang_30-7-116-13-22-49

A versenyen a további sorrend: Kocka, Lajos, Molnár Miklós és Lacesz.

A leintést követően több óvás is benyújtásra került. A versenybíróság az esetek kivizsgálása után drákói szigorral sújtott le a túlságosan agresszív pilótákra és a boxutcai gyorshajtókra. Ennek köszönhetően a végeredmény alaposan megváltozott. 🙁

A bajnokság második futamán sajnos rengeteg megkérdőjelezhető eset volt tapasztalható. Reméljük a következő futamokon jobban figyel majd mindenki a sportszerű versenyzésre hisz itt elsősorban a szórakozás fontos és azt lökdösődéssel nagyon el lehet rontani.  A következő futam augusztusban kerül megrendezésre a silverstone-i pályán.  Addig is eredményes felkészülést kíván a PerfectSim League csapata!

 

Aracco