GT2 – Donington

38 nehéz kör Doningtonban

 

A GT2 harmadik versenyén sem bővelkedtünk résztvevőkben, csupán 12 autó állt fel a rajtrácsra. Bár két újabb résztvevővel bővült a csapat, végül egyik újonc sem tudott megjelenni a versenyen, reméljük a következő, Monza-i megmérettetésen már nagyobb létszámban tudunk versenyezni.

Az időmérőn az alábbi rajtsorrend alakult ki:
Lóránt-Zolee-Will-Somaher-Joky-Banacory-Antlipisti-PercyTC-Foton-Mykee-Ádám

03_01_rajt

Le a kalappal a pilóták előtt, hiszen háromból harmadszor volt az első kanyar problémamentes a rajtot követően. Az első kanyar Somahernek jött ki rosszul, először Joky, majd Banacory miatt kényszerült külső ívre, így már az első kanyarból kijövet 2 helyet vesztett. A dombra felfelé vezető kanyarkombinációkban az első futam győztese, Foton járt pórul, mikor Mykee-val összeértek a tempós kanyarban, amitől Foton fehér-piros BMW-je kipördült és a mezőny végére kényszerült.

03_02_Somaher_kiszorul 03_03_Foton_kicsúszás

Az első körökben Lóránt az élen meg tudott lógni az üldöző Zolee elől, miközben a harmadik helyen autózó Will BMW-jét csapattársa, Joky Ferrarija fenyegette. Ahogy teltek a körök, a különbségek kissé nőttek. Az első kerékcserékhez közeledve komolyabb események nem történtek, mindenki igyekezett a lehető legjobbat kihozni az autójából. A gumi és box-taktikák eltérőek voltak, de ez csak a verseny vége után derült ki.

Lóránt megnyugtató előnyt autózott ki Zoleeval szemben, aki szintén adott sok mp.-et Willnek, aki szintén néhány mp.-re el tudta hagyni Jokyt. Foton az első körös kicsúszása után ledolgozta a hátrányát Ádámmal szemben, akit a 6. körben meg is tudott előzni. Közben Mykee és Kocka5 találtak egymásra az utolsó pontszerző helyeken, és volt, hogy 3-4 kanyaron keresztül autóztak egymás mellett. A fair csatában Kocka5 zöld BMW-je többször visszaverte a támadást, majd végül a Monster Team versenyzője el tudott menni. A 6-7-8. helyeken három Ferrari, Somaher-Antlipisti-PercyTC sorrendben csatázott még körökön keresztül, de csak vonatozás volt, egymással nem bírtak.

03_04_Kocka_Mykee 03_05_három_ferrari

Mykee kiszélesítette az egyik kanyart, kicsúszott a kavicságyba, így a 9. helyt visszaadta Kocka5-nek. Közben Somaher el tudott lógni a hármas vonatból és már Banacory közelébe is felért. Az élen haladó Lóránt gumikopása erőteljesebben hatott a BMW-jére, így Zolee lassan kezdte ledolgozni a hátrányát. Zolee ment korábban, a 19. körben a boxba, majd 1 körrel később Lóránt is így tett. Zoleenak a korábbi kerékcserével sikerült az elévágást megoldani annak ellenére is, hogy a kivezető körön Banacoryval volt kénytelen harcolni. Az előzés nagyon szűkös lett, épphogy befért a boxutcából kihajtó Lóránt elé az első kanyarban.

03_06_mykee_kicsúszás 03_07_Lorant_Zoli

Innentől ádáz csata dúlt az első két helyen haladó közt. Lóránt többször is megpróbált felülkerekedni, Zolee mellé is tudott menni néhány alkalommal, de az élen haladó Ferrari jól védekezett. Közben Will – mivel nem ment még ki a boxba – vette át a verseny 1. helyét, és 7 körön át még ott is maradt. Will gumijai elég jól bírták a strapát, mert a 26. körig elment velük. Ekkor állt helyre a rend, Zolee és Lóránt kettőse került újra az élre. Will a boxból a 3. helyre, a még szintén boxkiállás nélkül haladó Somaher elé ért ki.

Will az alternatív gumitaktikája által lágy gumikat tetettett fel, így őrült tempót tudott diktálni a második etapjában. Miközben a verseny leggyorsabb körét is megfutotta, nagy tempóban közeledett Lóránt felé, aki 1-2 mp-el Zolee mögött autózott. A mezőny hátsó felében autózók a csatáik ellenére is kiválóan és nagyon előzékenyen engedték el az élen haladókat a lekörözések alkalmával. Will nagy tempójának és gumielőnyének köszönhetően az utolsó körben már Lóránt vonóhorgára akaszkodott és az utolsó előtti kanyarban külső íven körbe is tudta autózni, így elvette az ezüstöt.

A végén tehát ez a dobogó alakult ki:
3. helyen Lóránt, 2. helyen Will futott át a célvonalon,

03_08_Lorant 03_09_Will

míg a futamgyőzelmet sorozatban másodszor Zolee szerezte meg, gratulálunk!

03_10_Zoli

 

2016.05.12
Will